Pracownicy sądów i referendarze podkreślają, że problemy zaczęły się na przełomie września i października, i mimo sygnalizowania tego Ministerstwu Sprawiedliwości, powtarzają się nadal. Z kolei pełnomocnicy mają problem ze składaniem wniosków i uzyskiwaniem odpisów. Usterki systemu potwierdzili w rozmowie z redakcją referendarze, pracownicy sądów i pełnomocnicy.
– W ostatnim czasie są problemy z KRS i to duże, albo nie działa wyszukiwarka albo sam Portal Rejestrów Sądowych. Wygląda to w ten sposób, że musimy czekać i sprawdzać, czy system działa czy nie. Jak zadziała, to hurtem zgłaszamy to co mamy zrobić. A z wyszukiwarką jest problem w zakresie wyszukiwania podmiotów, co uniemożliwia pobieranie odpisów. Z kolei jak nie działa wyszukiwarka to w PRS nie można wczytać danych podmiotu do wniosku o zmianę danych w KRS – komentuje Szymon Kaczmarek z Loewen.
Cały artykuł i pełna treść komentarza adw. Szymona Kaczmarka znajduj się na stronie Prawo.pl:
https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/awarie-krajowego-rejestru-sadowego,518926.html